2008年4月19日 星期六

Bob Marley in I am Legend

在"我是傳奇"裡,威爾史密斯以Bob Marley為女兒取名,並引用Bob Marley的音樂和理念,點燃黑暗;全片出現三次Bob Marley的音樂:在他幫狗狗洗澡時用了Three Little Birds;當安娜說沒聽過Bob Marley時,威爾史密斯播出來的那首是Stir It Up(經典經典!)最後片尾用的是Bob Marley的Redemption Song。

我是傳奇裡,威爾史密斯跟安娜談到Bob Marley的片段
She's beautiful.What's her name?
Marley.Her name was Marley.
It's a beautiful name.
Yeah. We named her after Bob Marley.
Who?
Uh, the singer.
Damian?
Uh, his father. His father.
Nope.
[SINGING] I shot the sheriff But I didn't shoot the deputy
Oh, that is unacceptable.
What?
Best album ever made. You don't recognize that?
He had this idea, it was kind of a virologist's idea.
He believed that you could cure racism and hate. Literally cure it...
...by injecting music and love into people's lives.
One day, he was scheduled to perform at a peace rally.
Gunmen came to his house and shot him down.
Two days later... he walked out on that stage and sang.
Somebody asked him why.
He said, "The people... who are trying to make this world worse are not taking a day off.
How can I? Light up the darkness."

幫狗洗澡時的Three Little Birds
威爾史密斯播給安娜聽的Stir it up
最後片尾的Redemption Song

4 則留言:

  1. 好聽~~好聽~~

    我也要去買來聽聽~~

    回覆刪除
  2. Bob Marley真是很了不起的人,Reggae也是很棒很Relaxing的音樂!一起愛上雷鬼!

    回覆刪除
  3. 前幾天陪庭瑄等娃娃車時,她跟我說:媽媽妳幫我問杜宛慈姊姊,妳幫我跟她說我快要畢業了,她可以

    不以來參加我的畢業典禮呢??我說:嗯!姊姊住在台南很遠~~她說:嗯!真的很遠(因為最近有教認識

    台灣地圖),那我畫圖跟姊妹說我要畢業了,我說:那很好啊~~她真的很........

    回覆刪除
  4. 恭喜庭瑄,要上小學咧!

    記得拍照跟我分享:)

    回覆刪除